Arhitektuurivõistluse eelne olukord
Kõrtsihoone taguses linnasüdames laius suur asfaltväli, kus parkisid bussid, autod ja suured veokid nii, kuidas parasjagu sattus ning ala läbis ka busside ümberkeeramise trass, mis lõikas linnasüdame lõunas paiknevast ürgsest loodusest ja paisjärvest ära. Autokeskne, monofunktsionaalne linnasüda oli oma aja ära elanud.
Arhitekt Musta poolt arhitektuurivõistlusele esitatud võistlustöö „Mulgi kuurort“ pidas oluliseks olemasoleva keskkonna väärtuste esiletõstmist ja võimendamist. Samas tuli juurde lisada uus kihistus, mis kõik need väärtused kokku seoks ning vastaks elanike muutunud ootustele ning ka funktsionaalsusele.
Mitu väljakut
Lahendus pakub varasema asfaltväljaku suure, keskse platsi asemele välja mitu, erineva kasutuse ja funktsiooniga väiksemat väljakut. Uus avaliku ruumi sünergia tekib paljudest eriilmelistest kohtadest kokku, ehitades seeläbi demokraatlikku ja paindlikku keskkonda. Ortogonaalsete servadega uued klinkertellisest katendipinnad lõikuvad olemasolevasse maastikku, luues selgelt eristuvad väljakuruumid. Keskväljak, parkla väljak, mängude väljak, vallavalitsuse väljak – igaüks etendab oma osa suuremas tervikus.
Looduse ja linna side
Ürgne loodus on Tõrvas kiviviske kaugusel keskväljakult. Oluline on keskuse avaliku ruumi sidumine loodusega. Ühenduse loomiseks harvendati alakasutuses olnud Nooruse pargi ülekasvanud puistut ning rajati uus puude ja põõsarinne paisjärvest kuni kõrtsihooneni. Looduslik ja urbaanne on omavahel mõnusas koosolemises, ilma, et üks teist liigselt üle mängiks. Inimesed võiksid igapäevaselt tajuda kui vägeva loodus rüpes nad elavad.
Sümbolehitis
Linnas südames liikuja tähelepanu tõmbamiseks avaneb keskväljakult teljeline siht Õhne paisjärve poole, mille kaldale rajati uus sümbolehitis – Tõrva ahi. Veesilma poole suunatud ahju suust välja voolav mustast klinkersillutuskividest astmestik vihjab asupaiga ajaloole ning liidab paisjärve äärse kõrge kalda linna avaliku ruumi vereringesse. Siit jätkuvad käigu- ja terviserajad ürgsesse metsa ning liiguvad üle paisjärve, kuhu võiks loodetavasti tulla arhitektuurivõistluses kavandatud, kuid hetkel veel rajamata jalakäijate sild.
Kohalike elanike seas on kõige parema vastukaja osaliseks saanud keskne väljak kõrtsihoone ja uue bussijaama paviljoni vahel. Väljaku kohale on kõrgete mastide vahele tõmmatud rippuv valguslagi, mis loob väljaku kohale omamoodi katuslae. Tundub nagu oleksid sattunud suurde tuppa, kus võiks teha ka tubasemaid tegevusi kui oleme muidu avalikus ruumis tegema harjunud. Väljak ise voolab oma katendiga üle autoteede, kehtestades seeläbi jagatud ruumi ideoloogiat, kus autod, ratturid ja jalakäijad võiksid üksteisega rohkem arvestada. Kardetud kaose asemel on tunda, kuidas autod teadlikumalt väljaku klinkerkividele jõudes hoo maha võtavad ning sujuvalt rahulikuma käigu peale lülituvad. Piirkondlikku omapära aitavad lisada väljaku servades jooksev puna-must mulgimaa rahvamuster ning mustast betoonist valatud tõrvatilga-kujulised tõkised.